Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, διοργανώσε διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα:
«ΠΔΕ Αττικής και “Ημέρες Erasmus 2021″: αναδεικνύοντας πρωτοβουλίες ευρωπαϊκής συνεργασίας στη σχολική εκπαίδευση», η οποία πραγματοποιήθηκε την  
 

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021 και ώρες 18:00-21:00.

Το διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο απευθυνόταν σε στελέχη εκπαίδευσης, μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Η εκδήλωση εντασσόταν στο πλαίσιο του εορτασμού των «Ημερών Erasmus 2021» (14-16 Oκτωβρίου 2021) και έγινε ως μια καλή ευκαιρία για την προβολή των ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής. Tα ευρωπαϊκά προγράμματα, στα οποία μετέχουμε ως Συντονιστές ή Εταίροι, μεταξύ άλλων αποσκοπούν στην ανταλλαγή καλών πρακτικών, που προάγουν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, την απόκτηση ψηφιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων και την ενίσχυση της ευρωπαϊκής συνεργασίας και επικοινωνίας. Προσδοκία μας είναι να αξιοποιήσουμε τα αποτελέσματα προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα επιτεύγματα μπορεί να είναι πνευματικά προϊόντα όπως εκπαιδευτικό υλικό, μελέτες, ερευνητικά ευρήματα, ψηφιακά εργαλεία μάθησης ή ακόμα οι πλούσιες εμπειρίες από την ευρωπαϊκή κινητικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών.

Με τη συμμετοχή μας στη νέα γενιά των προγραμμάτων Erasmus+ υπερβαίνουμε τις ενδεχόμενες στενότητες και μονομέρειες και ενισχύουμε την εξωστρέφεια. Ενδυναμώνουμε τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα στην εκπαίδευση και συμβάλλουμε στην προώθηση του διαλόγου των πολιτισμών, της συναποδοχής και της κοινωνικής συνοχής.

Σας παροτρύνουμε λοιπόν να μοιραστούμε ιδέες, να εμβαθύνουμε στις γνώσεις μας και να καλλιεργήσουμε θετικές στάσεις και συμπεριφορές των μαθητών και μαθητριών.

Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής και υποβολής ερωτημάτων, στην οποία οι θεατές πραγματοποιήσαν την εγγραφή τους και υπέβαλαν σχετικά ερωτήματα προς τους εισηγητές, για τα οποία έγινε προσπάθεια να απαντηθούν από τους προσκεκλημένους ομιλητές κατα την διάρκεια της εκδήλωσης.

Η επιμορφωτική ημερίδα προβλήθηκε απευθείας, σε ζωντανή μετάδοση (live-streaming) ενώ είναι διαθέσιμη στο κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο Youtube

πατήστε για να δείτε την εκδήλωση

Η συμμετοχή στο διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο ήταν προαιρετική.

Συνημμένα : Το πρόγραμμα  και οι  περιλήψεις της επιμορφωτικής εκδήλωσης.

[1] Η βεβαίωση δεν αποστέλλεται στο email του ενδιαφερόμενου αλλά ανακτάται από τον ίδιο μέσω της ειδικής εφαρμογής στην σελίδα της ΠΔΕ Αττικής στον σύνδεσμο:  https://pdeattikis.gr/vevaioseis/index.php  

[2] Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να μην αποστέλλουν mail στην υπηρεσία μας με ερωτήματα σχετικά με τον χρόνο διαθεσιμότητας των βεβαιώσεων. Οι βεβαιώσεις θα είναι διαθέσιμες λίγες ημέρες μετά την εκδήλωση.

Η συμμετοχή στο διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο ήταν προαιρετική.

Συνημμένα: Το πρόγραμμα και οι περιλήψεις της επιμορφωτικής εκδήλωσης (συνημμένα η Αφίσα).

Ακολουθεί το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

της διαδικτυακής ενημέρωσης και οι παρουσιάσεις των εισηγητών.

Γεώργιος Κόσυβας
Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.
Καλωσόρισμα – Συντονισμός
Αλέξανδρος Κόπτσης
Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ. Φώτιος Αθανασόπουλος
Γενικός Διευθυντής του ΙΚΥ.
Χαιρετισμοί
Τάσος Μπάρμπας
Συντονιστής  Σχολικής Εκπαίδευσης, Δράση ΚΑ2 & TCA Officer. Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών/Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+
Η εκπαιδευτική διάσταση και συνεισφορά του Προγράμματος Erasmus+. Οπτικές και προσεγγίσεις για τον σχεδιασμό αποτελεσματικών προτάσεων.
Περίληψη Εισήγησης
Μιχάλης Παρασκευάς
Αναπλ. Καθηγητής Τμήματος  Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Αντιπρόεδρος ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.  
Διεθνείς και εθνικές στρατηγικές για την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων: Η περίπτωση του έργου CONNECT.
Περίληψη Εισήγησης
Γεώργιος Κόσυβας
Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ «QuaMMELOT»: πρακτικές συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για πρόσφυγες/μετανάστες  μαθητές.
Περίληψη Εισήγησης
Αικατερίνη Αραμπατζή 
Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, κλ. ΠΕ02, του 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής.
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα  Erasmus+ «Included»: υποστήριξη μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων σε θέματα συμπεριληπτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Περίληψη Εισήγησης
Ματθαίος Πατρινόπουλος
Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, κλ. ΠΕ70 ,του 2ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής.
Robogirls: ισότιμη πρόσβαση μέσω της STEM εκπαίδευσης.
Περίληψη Εισήγησης

Σύντομη περίληψη των εισηγήσεων.

Εισήγηση : «H εκπαιδευτική διάσταση και συνεισφορά του Προγράμματος Erasmus+. Οπτικές και προσεγγίσεις για τον σχεδιασμό αποτελεσματικών προτάσεων».

Τάσος Μπάρμπας, Συντονιστής Σχολικής Εκπαίδευσης, Δράση ΚΑ2 & TCA Officer. Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών/Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+

Στην παρουσίαση επιδιώκεται να αναδειχθεί η πολύτιμη συνεισφορά του προγράμματος Erasmus+ σε όλες τις εκφάνσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και τα πολλά και διαφορετικά οφέλη για όλους όσους εμπλέκονται σε αυτή, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και την ευρύτερη σχολική κοινότητα.  Παρουσιάζονται συνοπτικά οι νέες δράσεις και τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου προγράμματος Erasmus+ (2021-27) και προτείνονται προσεγγίσεις για μια καλύτερη κατανόηση των εν δυνάμει δυνατοτήτων του. Τέλος, παρουσιάζονται συγκεκριμένα βήματα για τη συγγραφή και υποβολή προτάσεων για όλες τις νέες δράσεις, με τελικό στόχο η υλοποίησή τους να είναι δημιουργική, συνεργατική και συμπεριληπτική και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματά τους να είναι χρήσιμα και διαθέσιμα σε όλους.

Εισήγηση:  «Διεθνείς και εθνικές στρατηγικές για την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων: Η περίπτωση του έργου CONNECT».

Μιχάλης Παρασκευάς, Αναπλ. Καθ. Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων «Διόφαντος», Συντονιστής Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Στην ομιλία θα παρουσιαστούν οι Ευρωπαϊκές στρατηγικές για την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Ακολούθως, θα παρουσιαστεί το έργο CONNECT (Erasmus+), που υλοποιείται από κοινού από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων «Διόφαντος», το οποίο εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή στρατηγική και αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός πλαισίου για την καλλιέργεια των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, προκειμένου να υποστηρίξουν αποτελεσματικά την ηλεκτρονική εκπαίδευση. Το CONNECT ακολουθεί μια ολιστική προσέγγιση για τον εκσυγχρονισμό της διδακτικής πρακτικής συνδυάζοντας τις ψηφιακές δεξιότητες με τις ψηφιακές παιδαγωγικές πρακτικές (δηλ. σχεδιασμός διαδικτυακού μαθήματος, ποικιλομορφία και συμπερίληψη μαθητών, χρήση διαδικτυακών εργαλείων αξιολόγησης κ.λπ.). Παρέχει ένα σύνολο παιδαγωγικών προσεγγίσεων για σύγχρονα περιβάλλοντα και διαδικτυακά μαθήματα για την υποστήριξη νέων πρακτικών για διαδικτυακή διδασκαλία και μάθηση, εμπνέοντας και παρέχοντας τα κατάλληλα κίνητρα στους μαθητές. Τα αποτελέσματα του έργου θα σχεδιαστούν σύμφωνα με τις αρχές της μη γραμμικής μάθησης και της μεθοδολογίας Universal Design Learning (UDL) για την αντιμετώπιση της  γνωσιακής ποικιλομορφίας και διαφορετικότητας των μαθητών στη σχολική εκπαίδευση.

Εισήγηση:  «Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ «QuaMMELOT»: πρακτικές συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για πρόσφυγες/μετανάστες μαθητές». 

Γιώργος Κόσυβας, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.

Η συμπεριληπτική/ ενταξιακή  εκπαίδευση των παιδιών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο αποτελεί μια από τις προτεραιότητες των προγραμμάτων Erasmus+. Στο πλαίσιο αυτό η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής  έλαβε μέρος  στο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο: Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access – On line Teacher-training (QuaMMELOT) συμβάλλοντας στον εμπλουτισμό των μαθησιακών εμπειριών των μαθητών και μαθητριών και των πρακτικών συμπερίληψης στα ευρωπαϊκά σχολεία, την εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Η ΠΔΕ Αττικής επιφορτίστηκε με την εκπόνηση του επιμορφωτικού υλικού στη γλώσσα και τα μαθηματικά. Το υλικό αυτό, μέσω ψηφιακής πλατφόρμας με ανοικτή και δωρεάν πρόσβαση, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι/οποίες διδάσκουν στη χώρα μας σε σχολεία με Τάξεις Υποδοχής.

Εισήγηση«Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ «Included»: υποστήριξη μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων σε θέματα συμπεριληπτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης».

Αικατερίνη Αραμπατζή, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, κλ. ΠΕ02, του 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής.

Η παρουσίαση αποσκοπεί αφενός, να θίξει κεντρικά ζητήματα συμπεριληπτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και αφετέρου, να γνωστοποιήσει στην εκπαιδευτική κοινότητα το πρόγραμμα Erasmus+ Included. Η συζήτηση άρχεται ορίζοντας τη συμπεριληπτική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, παρουσιάζοντας τις αρχές πάνω στις οποίες εδράζεται και επισημαίνοντας το ρόλο που έχει το σχολείο στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση μαθητών/τριών. Εν συνεχεία, παρουσιάζεται η δομή και τα πνευματικά προϊόντα του προγράμματος Included και η σημασία που έχει για την κατάρτιση μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων σε θέματα Σ.Σ.Δ.

ΕισήγησηRobogirls: Ισότιμη πρόσβαση μέσω της STEM εκπαίδευσης.

Μάνθος Πατρινόπουλος,  Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κλ. ΠΕ70  του 2ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής.

Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS + “RoboGirls Empowering girls in STEAM through robotics and coding” στοχεύει στην προώθηση της ισότητας των φύλων στους τομείς του STEM ξεκινώντας από την εκπαίδευση με την εμπλοκή των μαθητριών/ μαθητών σε STEM / STEAM δραστηριότητες, ώστε να συνειδητοποιήσουν τις δυνατότητές τους και στο μέλλον να επιλέξουν σπουδές και επαγγέλματα στους τομείς του STEM. Στο πλαίσιο του προγράμματος έχουμε: διερεύνηση της υπάρχουσας κατάστασης στις χώρες των εταίρων και το σύνολο της Ε.Ε., ανάδειξη και δοκιμή εκπαιδευτικών πρακτικών, με στόχο την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, ώστε να οργανώνουν και να εφαρμόζουν καινοτόμες δραστηριότητες, STEM/STEAM, αξιοποιώντας τη ρομποτική και την κωδικοποίηση για τη μείωση του χάσματος μεταξύ των φύλων.