Δεκέμβριος 2021 -Φεβρουάριος 2022
Η πιλοτική εφαρμογή του έργου RoboGirls σε Δημοτικά και Γυμνάσια της Αττικής ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν: το 26ο Δημοτικό Αχαρνών, το 29ο Δημοτικό Αχαρνών, το Ράλλειο Πειραματικό Δημοτικό Πειραιά, το Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων και 1ο Γυμνάσιο Ραφήνας. Εκπαιδευτικοί και μαθητές αγκάλιασαν το πρόγραμμα και εφάρμοσαν το υλικό STEAM με όρεξη και ενθουσιασμό, ως καινοτόμο και διαφορετικό από την καθημερινή σχολική ρουτίνα.
Μαθητές και μαθήτριες εργάστηκαν συνεργατικά, μοιράστηκαν ρόλους και ανέδειξαν τις προσωπικές τους κλίσεις και ενδιαφέροντα. Υιοθέτησαν τις στρατηγικές του πειραματισμού, του σχεδιασμού, της δοκιμής και πλάνης, του επανασχεδιασμού. Τα κορίτσια μπήκαν δυναμικά μπροστά με έμπνευση και δημιουργικότητα. Κάποιες από τις δραστηριότητες STEAM που εφαρμόστηκαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ήταν: ‘Γνωριμία με την τεχνητή νοημοσύνη’, θεματική σχολική μέρα ‘Τρένο ρομπότ’, ‘Οnline προγραμματισμός με το Scratch’, ‘Ο Πύργος του Άιφελ – πρόκληση STEM’, ‘Κατασκευάζουμε γέφυρες από χαρτόνι’, ‘Μηχανικό χέρι από χαρτόνι’, ‘Το λεξιλόγιο του προγραμματισμού και της ρομποτικής’, ‘Αποκωδικοποίηση και κωδικοποίηση ενός μηνύματος’, ‘Προσομοιωτής Καριέρας’, ‘Μηχανοκίνητο ρομπότ σχεδίασης’, ‘Η μέλισσα που κινείται’. Αντίστοιχα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εφαρμόστηκαν δραστηριότητες όπως ‘Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη’, ‘Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης’ , ‘Ημέρα σταδιοδρομίας’ , ‘RoboGamers: Εξερευνώντας εντολές Scratch’, Jingleduino , ‘Φτιάχνοντας ένα Pi!’, ‘Προσομοιωτής Καριέρας’.
Οι εκπαιδευτικοί, λειτουργώντας υποστηρικτικά, εργάστηκαν με τους/τις μαθητές/τριες σε ένα ουδέτερο ως προς το φύλο περιβάλλον, στηρίζοντας την προσπάθειά τους με σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, όπως η μάθηση βάση πρόκλησης, η διερεύνηση, η σχεδιαστική σκέψη, η συνεργατικότητα. Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, όπως Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Μαθηματικοί, Καθηγητές Αγγλικών, Τεχνολογίας, Ηλεκτρολογίας και Πληροφορικής.
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων υιοθέτησαν τις καινοτόμες πρακτικές με ενθουσιασμό και πλαισίωσαν την προσπάθεια εκπαιδευτικών και μαθητών. Διέθεσαν τους χώρους, τον χρόνο και τον αναγκαίο εξοπλισμό. Συμμετείχαν σε όλες τις αναγκαίες συντονιστικές συναντήσεις και διευκόλυναν τη διαδικασία βήμα-βήμα.
Η ομάδα έργου με επικεφαλής τον Διευθυντή της Π.Δ.Ε. Αττικής και project manager του έργου, δρ Γεώργιο Κόσυβα, επισκέφτηκε σχολεία-πιλότους, όπου οι μαθητές/τριες παρουσίασαν τις δημιουργίες τους με περηφάνεια. Έγινε συλλογή φωτογραφικού υλικού που παρουσιάζει κάποιες από αυτές.
Ως αποτέλεσμα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η πιλοτική εφαρμογή του έργου RoboGirls στέφθηκε με επιτυχία. Καλλιέργησε το έδαφος για καινοτόμες δράσεις στο χώρο της παιδείας στη χώρα μας και προσέφερε εκπαιδευτικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε άλλες σχολικές μονάδες της Αττικής και της Ελλάδας γενικότερα.