QuaMMELOT, Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access – On line Teacher-training (2017-2020)

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής συμμετείχε, ως εταίρος, στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access – On line Teacher-training (QuaMMELOT) (Προσόντα για την Εκπαίδευση των Ανηλίκων Μεταναστών και Ανοιχτή πρόσβαση σε επιμορφώσεις για Εκπαιδευτικούς). Ρόλο συντονιστή του Προγράμματος είχε αναλάβει το Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας (UNIFI) και συμμετείχαν εκτός από την ΠΔΕ Αττικής, το Ufficio Scolastico Regionale (USR) της Τοσκάνης, η Provincia di Livorno Sviluppo, το Πανεπιστήμιο της Σεβίλλης (USE) και το Videncenter for Integration από τη Δανία.

Η διάρκεια του προγράμματος ήταν 32 μήνες και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2020.

Άρθρα

Συντονιστής:
Πανεπιστήμιο Φλορεντίας

Διάρκεια:
2018 – 2020
(32 μήνες)

Στόχος του QuaMMELOT είναι να προωθήσει και να ενισχύσει τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών, προκειμένου να διευκολύνει τη σχολική ένταξη των παιδιών προσφύγων/μεταναστών, ιδίως των ασυνόδευτων ανηλίκων και να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της εγκατάλειψης του σχολείου και των επιπτώσεων που συνεπάγεται.

Το QuaMMELOT αποσκοπούσε στη διαμόρφωση μιας κοινής και δωρεάν εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς όφελος των ιδίων αλλά και των εφήβων μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο (ηλικίας 11-17 ετών). Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί με μεθοδολογικό εργαλείο την έρευνα δράσης συνεργάστηκαν στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων εκπαιδευτικών και μαθησιακών μεθόδων.

Η καινοτομία του έργου ήταν ότι παρείχε σύγχρονα και αποτελεσματικά εργαλεία για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών και πρακτικές ενίσχυσης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης των προσφύγων/μεταναστών μαθητών. Το εργαλείο που αναπτύχθηκε από το έργο ήταν ένα διαδικτυακό και δωρεάν εκπαιδευτικό μάθημα επιμόρφωσης που ήταν και θα είναι βιώσιμο και μεταβιβάσιμο.

Το έργο συνέβαλε στην ανταλλαγή εμπειριών και καλών διδακτικών πρακτικών με δραστηριότητες αμοιβαίας μάθησης εφαρμόζοντας τον σχεδιασμό και τις πολιτικές που αναπτύσσουν τα κράτη μέλη της ΕΕ για την ένταξη των προσφύγων/ μεταναστών, ιδίως των ανηλίκων, μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης. Με σημείο αναφοράς τη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας, ανοικτής και δωρεάν πρόσβασης με επιμορφωτικό υλικό, το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι/οποίες διδάσκουν στη χώρα μας κυρίως σε σχολεία με Τάξεις Υποδοχής.

Έργο της Παιδαγωγικής Ομάδας

– διεξαγωγή εθνικής ή περιφερειακής έρευνας σχετικά με την παρουσία ανηλίκων προσφύγων/ μεταναστών στο σχολείο (στοιχεία σχετικά με τη φοίτηση στο γυμνάσιο, την εγκατάλειψη του σχολείου, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο εκπαιδευτικός…),
– προώθηση της κοινωνικής ένταξης των προσφύγων/ μεταναστών και των ασυνόδευτων ανηλίκων μέσω πρακτικών ενίσχυσης της συμπερίληψης σε πολυπολιτισμικές τάξεις,
– εφοδιασμός των εκπαιδευτικών με σύγχρονα και αποτελεσματικά εργαλεία για την προώθηση της διδασκαλίας και της πνευματικής ανάπτυξης των παιδιών προσφύγων/ μεταναστών σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
– τη δημιουργία εξ αποστάσεως ετερόχρονης εκπαίδευσης για την συμπερίληψη παιδιών προσφύγων/ μεταναστών σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (240 ώρες),
– δημοσίευση και προώθηση του μαθήματος επιμόρφωσης σε ανοιχτή πλατφόρμα πρόσβασης στους ιστότοπους των αρμόδιων ιδρυμάτων σε περιφερειακό / εθνικό επίπεδο,
– ενίσχυση των σχέσεων με το δίκτυο ιδρυμάτων και φορέων που ασχολούνται με την υποδοχή και υποστήριξη των προσφύγων/μεταναστών μέσω συναντήσεων και ομάδων εστίασης,
– καθορισμός μεθόδων υποδοχής και ένταξης στο σχολείο για την ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής, την προώθηση της γνώσης και τη βελτίωση της επίδοσης (μαθηματικά, επιστήμη υπολογιστών, τέχνες…) μέσω πρακτικών μάθησης από ομοτίμους μεταξύ των χωρών εταίρων,
– εφαρμογή του επιμορφωτικού μαθήματος σε 80-100 εκπαιδευτικούς και των πρακτικών που υιοθετήθηκαν από 300 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις χώρες του έργου,
– διάδοση του μαθήματος στα γυμνάσια,
– βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και περιορισμός της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου από τους πρόσφυγες /μετανάστες μαθητές,
– υποστήριξη και ενίσχυση πολιτικών ένταξης
των μεταναστών/προσφύγων μαθητών που διαμένουν στα κράτη μέλη.

Εταίροι

1. Province of Livorno Development (Provincia di Livorno Sviluppo)
2. Regional School Office of Tuscany (Ufficio Scolastico Regionale (USR))
3. Universidad de Sevilla (Spain)
4. Regional Directorate for Primary and Secondary Education of Attica (Greece) – ΠΔΕ Αττικής
5. Videnscenter for Integration (Denmark)

Υλικό

QuaMMELOT
  • Results (Multiplier Event)

  • Hellenic Report

  • Project Activities Disemmination

  • Strategies for teaching greek as second language for Refugee/Immigrant students

  • Strategies for teaching mathematics for Refugee/Immigrant students

  • Quantitive findings of the QuaMMELOT Program experimental implementation: exploring and analysing teacher-trainees’ answers

  • (FINAL) Quantitive findings of the QuaMMELOT Program experimental implementation: exploring and analysing teacher-trainees’ answers

  • QuaMMELOT Guidelines

QuaMMELOT’ s timeline

Florence, ITaly
26th – 27th March 2018

KickOff meeting

Seville, Spain
4th October 2018

Transnational Meeting

Seville, Spain
5th October 2018

Multiplier Event

Athens, Greece
5th-9th November 2018

LTT Activities

Vejle, Denmark
3rd-7th December 2018

LTT Activities

Florence, Italy
25th February -1st March 2019

LTT Activities

University of Florence
26th February 2019

International Conference
The training of Secondary school teachers
in context with strong migratory presence.
Methodologies and experiences

Oxfam Laboratory
Interactive Learning Comunities (OSDE)
Theatre Methods for Global Learning (T4L)

Florence
27th February 2019

Educational Cooperation Movement Laboratory
“Discovering the secret corner of Florence”

Florence
28th February 2019

Visit at Uffizi Gallery Museum
Presentation of the Muse Project for Unaccompanied Foreign Minors to the QuaMMELOT partners

University of Florence
17th May 2019

Dissemination Conference
QuaMMELOT – An Italian experience at the Technical School “Tullio Buzzi” in Prato

Vejle, Denmark
13th-14th June 2019

Transnational Project Meeting

Athens, Greece 
23rd January 2020

Transnational Project Meeting

Athens, Greece
24th January 2020

Multiplier Event

Florence, online meeting (due to pandemic) 
17th September 2020

Transnational Project Meeting

Florence, Italy
Salone dei Cinquecento, Palazzo Vecchio
18th September 2020

Multiplier Event