Πέμπτη, 05 Μαϊος 2022 10:29

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ (livestreaming): «ΤΑ ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» Κύριο

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, διοργάνωσε διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα:

«ΤΑ ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»
η οποία πραγματοποιήθηκε την
Τρίτη 10 Μαΐου και ώρες 17:30-20:30

Η εκδήλωση απευθυνόταν σε στελέχη εκπαίδευσης, μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ03 αλλά και σε όποιον ενδιαφέρεται για τη διδασκαλία και τη μάθηση των Στοχαστικών Μαθηματικών. Η εν λόγω εκδήλωση αποσκοπεί στην ανάδειξη της διδακτικής σημασίας των Στοχαστικών Μαθηματικών για την καλλιέργεια του στοχαστικού συλλογισμού των μελλοντικών πολιτών. Σκιαγραφήθηκαν: τα Στοχαστικά Μαθηματικά και η εξέλιξή τους στη μαθηματική εκπαίδευση και την καθημερινότητα των πολιτών στον κόσμο, η διεύρυνση του μαθηματικού περιεχομένου με την εισαγωγή νέων στοχαστικών εννοιών στο Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών του Γυμνασίου και του Λυκείου. Παρουσιάστηκαν: σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων, επίλυση αυθεντικών προβλημάτων του εγγύτερου και ευρύτερου κοινωνικού περίγυρου των εκπαιδευομένων για την τυχαιότητα και την αβεβαιότητα, στοχαστικές διερευνήσεις για την καλύτερη κατανόηση της ύλης, διδακτικά παραδείγματα και πρακτικές από σχολικές τάξεις στην προοπτική καλυτέρευσης του μαθήματος των Μαθηματικών.

Η τηλεσυνάντηση επεδίωξε την ενημέρωση και τον διάλογο της εκπαιδευτικής κοινότητας και την υποστήριξη των διδασκόντων στην προσπάθεια αναβάθμισης της Στοχαστικής Παιδείας των μαθητών και μαθητριών. Φιλοδοξία ήταν  να αποτελέσει αφορμή αναστοχασμού της εκπαιδευτικής πράξης και να συγκομίσει γόνιμες προτάσεις για τη βελτίωση της διδασκαλίας του μαθήματος.

Η επιμορφωτική εκδήλωση υπάρχει διαθέσιμη στο κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο YouTube:

 

Η συμμετοχή στο διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο ήταν προαιρετική.

 
Συνημμένα: Η αφίσα της επιμορφωτικής εκδήλωσης.

Ακολουθεί το της διαδικτυακής ενημέρωσης και οι Περιλήψεις των εισηγητών.

 

Γεώργιος Κόσυβας
Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.

Καλωσόρισμα - Συντονισμός

Νικόλαος Τάσος
Σύμβουλος Β' Μαθηματικών, ΙΕΠ

Η αναβάθμιση των Στοχαστικών Μαθηματικών μέσα από τα νέα Προγράμματα Σπουδών
Περίληψη Εισήγησης |
Παρουσίαση

Δημήτριος Φουσκάκης
Καθηγητής Εφαρμοσμένης Στατιστικής, Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Εφαρμογών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Τα Στοχαστικά Μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη Εισήγησης |   Παρουσίαση

Δρ Διονυσία Μπακογιάννη
Εκπαιδευτικός ΠΕ03 - Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό ΕΚΠΑ

Η σημασία της στατιστικής συλλογιστικής και η ανάπτυξη της μέσα από το νέο Πρόγραμμα Σπουδών
Περίληψη Εισήγησης
|  Παρουσίαση

Δρ Μαρία Μελετίου Μαυροθέρη
Καθηγήτρια Μαθηματικής Παιδείας, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Η μοντελοποίηση και προσομοίωση ρεαλιστικών προβλημάτων ως εργαλείο μάθησης των στοχαστικών μαθηματικών στη  δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη Εισήγησης
|   Παρουσίαση

Ιωάννης Ζάχος
Καθηγητής Μαθηματικών, Λύκειο Βαρβακείου Σχολής.

Η Διδασκαλία των Στοχαστικών Μαθηματικών στα Ευρωπαϊκά Σχολεία
Περίληψη Εισήγησης
|   Παρουσίαση

Αναστάσιος Σκουρκέας
Εκπαιδευτικός ΠΕ03, 2ο Πρότυπο Λύκειο Θεσσαλονίκης «Λευκός Πύργος»

Ο ρόλος των Στοχαστικών Μαθηματικών στο Λύκειο
Περίληψη Εισήγησης
|   Παρουσίαση 

 

Σύντομη περίληψη των εισηγήσεων.

 

  Εισήγηση: «Η αναβάθμιση των Στοχαστικών Μαθηματικών μέσα από τα νέα Προγράμματα Σπουδών».

Νικόλαος Τάσος, Σύμβουλος Β΄ Μαθηματικών Ι.Ε. Π.

 Η παρούσα εισήγηση έχει σκοπό και στόχο να αναδείξει την χρησιμότητα των Στοχαστικών Μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο πλαίσιο που αυτά αναπτύσσονται στο νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Μαθηματικά. Μέσα από την παρουσίαση θα γίνουν αναφορές στη φυσιογνωμία του γνωστικού αντικειμένου των Μαθηματικών, στους σκοπούς διδασκαλίας του, στη διδακτική πλαισίωση και στο σχεδιασμό μάθησης. Στο τελευταίο μέρος της εισήγησης θα παρουσιαστούν Π.Μ.Α που αναδεικνύουν την προσδοκώμενη αναβάθμιση των Στοχαστικών Μαθηματικών.

 

  Εισήγηση: «Τα Στοχαστικά Μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Δημήτριος Φουσκάκης, Καθηγητής Εφαρμοσμένης Στατιστικής, Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Εφαρμογών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Στην παρούσα ομιλία θα αναφερθούν τα κύρια χαρακτηριστικά των Στοχαστικών Μαθηματικών. Έμφαση θα δοθεί στο τι θέλουμε να διδάξουμε στους αυριανούς πολίτες/επιστήμονες και γιατί ο εν λόγω κλάδος είναι επίκαιρος. Θα καλυφθούν οι προκλήσεις στη διδασκαλίας τους και θα δοθεί μια σύντομη περιγραφή του περιεχομένου, καθώς και των στόχων που καλύπτει αυτό, στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών των Στοχαστικών Μαθηματικών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 

Εισήγηση: «Η σημασία της στατιστικής συλλογιστικής και η ανάπτυξη της μέσα από το νέο Πρόγραμμα Σπουδών».

Διονυσία Μπακογιάννη, Εκπαιδευτικός ΠΕ03- Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό ΕΚΠΑ.

Η σύγχρονη αναγκαιότητα ανάπτυξης της στατιστικής συλλογιστικής, έφερε τη στατιστική εκπαίδευση στο επίκεντρο της προσοχής των ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών, και ενίσχυσε το ρόλο των στοχαστικών μαθηματικών σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης. Μέσα από την παρουσίαση αυτή θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τις πτυχές της στατιστικής συλλογιστικής και να δούμε πως αυτές υποστηρίζονται μέσα από το νέο πρόγραμμα σπουδών.


Εισήγηση: «Η μοντελοποίηση και προσομοίωση ρεαλιστικών προβλημάτων ως εργαλείο μάθησης των στοχαστικών μαθηματικών στη  δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Μαρία Μελετίου Μαυροθέρη, Καθηγήτρια Μαθηματικής Παιδείας, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Η παρουσίαση εστιάζει στο πώς η υιοθέτηση μιας άτυπης προσέγγισης της στατιστικής συμπερασματολογίας, η οποία επικεντρώνεται στην μοντελοποίηση και προσομοίωση μέσω της χρήσης λογισμικών δυναμικής στατιστικής όπως το TinkerPlots2® και το CODAP, μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη τόσο της στατιστικής συλλογιστικής των μαθητών/τριών, όσο και του βαθμού εκτίμησης της πρακτικής αξίας της μοντελοποίησης στη διαδικασία λήψης αποφάσεων κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας. Η δυνατότητα που προσφέρουν τα τεχνολογικά εργαλεία δυναμικής στατιστικής για την κατασκευή μοντέλων και στη συνέχεια την προσομοίωσή τους με σκοπό την επίλυση ρεαλιστικών προβλημάτων, βοηθά τους/τις μαθητές/τριες να κατανοήσουν τη σχέση του μέρους και του όλου στα δεδομένα τους, την επίδραση του Νόμου των Μεγάλων Αριθμών και τη σύνδεση της θεωρητικής με την εμπειρική πιθανότητα.

 


  Εισήγηση: «Η Διδασκαλία των Στοχαστικών Μαθηματικών στα Ευρωπαϊκά Σχολεία».

Ιωάννης Ζάχος, Καθηγητής Μαθηματικών, Λύκειο Βαρβακείου Σχολής.

Αντικείμενο της παρουσίασης αυτής είναι η διδασκαλία  της θεωρίας των πιθανοτήτων και της στατιστικής στα Ευρωπαϊκά σχολεία. Στην αρχή γίνεται μια σύντομη αναφορά στη δομή και στο σύνολο του προγράμματος  σπουδών των Ευρωπαϊκών σχολείων. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στις τρεις τελευταίες τάξεις του Ευρωπαϊκού σχολείου  όπου η απόκλιση από το Ελληνικό πρόγραμμα σπουδών  είναι μεγάλη. Η διδασκαλία της θεωρίας πιθανοτήτων και της στατιστικής  αποτελεί ένα σημαντικό τμήμα της ύλης που διδάσκεται  στα Ευρωπαϊκά σχολεία. Παραδείγματα θεμάτων πιθανοτήτων και στατιστικής, που καλούνται να απαντήσουν οι μαθητές στις εξετάσεις του Ευρωπαϊκού Baccalaureate, παρουσιάζονται με σκοπό να διαπιστώσει κανείς το επίπεδο των απαιτήσεων, όσον αφορά στη διδασκαλία αυτού του τμήματος της ύλης. Στο τέλος της παρουσίασης γίνονται ορισμένες επισημάνσεις που αφορούν στην αξία, αλλά και κάποιες δυσκολίες, που παρουσιάζει η διδασκαλία αυτού του τμήματος της ύλης.

 

 

Εισήγηση: «Ο ρόλος των Στοχαστικών Μαθηματικών στο Λύκειο».

Αναστάσιος Σκουρκέας, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, 2ο Πρότυπο Λύκειο Θεσσαλονίκης «Λευκός Πύργος».

Η παρούσα εισήγηση έχει σκοπό να αναδείξει τον ρόλο των Στοχαστικών Μαθηματικών στο Λύκειο μέσα από το νέο Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθηματικών. Το νέο αυτό Θεματικό Πεδίο στα Μαθηματικά του Λυκείου έρχεται να συμβάλει στην ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών/τριών ως αυριανών πολιτών να αξιολογούν κριτικά πληροφορίες, να εξάγουν συμπεράσματα, να κάνουν προβλέψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις κάτω από αβέβαιες συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι θεματικές ενότητες και υποενότητες του συγκεκριμένου πεδίου σε κάθε τάξη του Λυκείου, δίνοντας παράλληλα αντιπροσωπευτικά παραδείγματα από ποικίλα μαθηματικά έργα αλλά και προτάσεις διδακτικής διαχείρισης αυτών μέσα στη σχολική τάξη.

Διαβάστηκε 266 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 12 Μαϊος 2022 11:15